قالب وبلاگ قالب وبلاگ
درباره قمیشی - موسیقی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
موسیقی
شنبه 90/5/15 :: 8:57 عصر ::  نویسنده : شهاب

سیاوش قمیشی (زاده? 21 خرداد 1324، دزفول) خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای ایرانی مقیم لس‌آنجلس است. قمیشی تاکنون بیش از 16 آلبوم موسیقی منتشر کرده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی در زمینه جاز کلاسیک است.

سیاوش قمیشی کوچکترین فرزند خانواده? خویش است و در قمیش دزفول بدنیا آمد و در سن 9 ماهگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود.  در کودکی به پیانو و گیتار علاقه داشت و نواختن آن‌ها را آموخت. در 13 سالگی برای اولین بار در متل قو با ارکستر چند اجرا انجام داد. در 14 سالگی اولین آهنگ خود را با نام «ای قایقران به کجا می‌روی» را برای ضیاء خواننده معروف آن سال‌ها ساخت.

در همان سال به لندن نزد خواهر و برادرهایش مهاجرت نمود. بعد از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه سلطنتی موسیقی لندن شد و از آنجا فارغ التحصیل شد. در سال‌های بعد در چند گروه موسیقی شروع به فعالیت نمود.  قمیشی در سن 25 سالگی به تهران بازگشت. در ایران با همکاری شهرام شب‌پره و همایون جلالی در گروه‌های موسیقی مختلفی شروع به کار کرد.

در سال 1357 و پس از انقلاب ایران (1357) به همراه تعداد زیادی از هنرمندان مختلف از ایران به لوس‌آنجلس مهاجرت نمود.  در سال 1361 اولین آلبوم که که تلفیقی از آهنگ‌های گذشته بود منتشر شد.پس از آن او تا مدت‌ها به کار آهنگسازی روی آورد و در سال 1371 با همکاری مسعود فردمنش آلبوم حکایت را منتشر کرد. او پس از آن تاکنون 15 آلبوم دیگر منتشر کرد.

قمیشی تاکنون 5 بار ازدواج نموده و یک فرزند با نام علیرضا قمیشی دارد که در شیراز زندگی می‌کند و او نیز خواننده است.


.: Weblog Themes By Pichak :.


 
   
templateقالب وبلاگ